انتقال مفاهیم فرهنگی به محلات مشهد از طریق رسانه ممکن است مدیرعامل آتش نشانی مشهد: بیش از ۹۰ درصد بیمارستان‌های مشهد دارای نقص ایمنی است | آماده باش برای دهه پایانی صفر ماجرای بیلبورد‌های مشهد با عنوان «التیام زخم‌ها» چیست؟ + عکس آمادگی کامل مدیریت‌بحران شهرداری مشهد در آستانه فصل بارش + فیلم جابه‌جایی بیش‌از ۸ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ تأمین روزانه ۱۳۵ هزار مترمکعب آب موردنیاز فضای‌سبز شهری از پساب و چاه‌های غیرکیفی برپایی ٨ ایستگاه استقبال از زائر در مشهد به‌مناسبت دهه پایانی ماه صفر ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، میدان قائم(عج) و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) آغازبه‌کار «موج اربعین» در رادیو زیارت مشهد از امروز (شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | شهردار مشهد: ایجاد شور و نشاط عاشقانه و دلدادگی از طریق رادیو زیارت بسیار تأثیرگذار است + فیلم ترکیب جدید اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای ششم شهر مشهد در سال چهارم روایتگر تاریخ یک شهر | درباره «احمد ماهوان» و قصه هایش از مشهد قدیم برنامه‌ریزی و آمادگی کامل خدمات شهری شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران در نجف و دهه آخر صفر در مشهد اعزام بیش‌از ۵۵۰ نیروی پاکبان شهرداری مشهد برای خدمت به زائران اربعین در نجف اشرف بدرقه کاروان خدمات‌رسانی شهرداری مشهد به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف + فیلم وقوع قتل در نیشابور بر اثر نزاع و درگیری (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) استاندار خراسان رضوی: شهرداری و شورا همچنان پروژه‌های مربوط به حاشیه شهر مشهد را در دستور کار دارند معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: بلوار قمر بنی هاشم شاه‌بیت تمام پروژه‌های توسعه شرق مشهد است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه بلوار قمر بنی هاشم یک پروژه حیاتی در زمینه توسعه به شرق مشهد است نماینده مردم مشهد و کلات: با وجود محدودیت منابع هیچ وقت چراغ خدمت‌رسانی در شهر خاموش نشده است شهردار مشهد: از سال گذشته تا امروز ۳۵ پروژه به بهره‌برداری رسیده است + فیلم تاثیر مستقیم احداث بلوار قمربنی‌هاشم(ع) مشهد در کاهش ترافیک و تصادفات بازدید مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد از مؤسسه فرهنگی شهرآرا
سرخط خبرها

مدیرعامل آتش نشانی مشهد: بیش از ۹۰ درصد بیمارستان‌های مشهد دارای نقص ایمنی است | آماده باش برای دهه پایانی صفر

  • کد خبر: ۲۴۴۳۱۶
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
مدیرعامل آتش نشانی مشهد: بیش از ۹۰ درصد بیمارستان‌های مشهد دارای نقص ایمنی است | آماده باش برای دهه پایانی صفر
مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت: لیست کامل ساختمان‌های ایمن و ناایمن شهر را در اختیار مراجع قانونی قرار داده‌ایم که در این بین نام چند بیمارستان نیز وجود دارد و بالغ بر ۹۰ درصد بیمارستان‌های مشهد دارای نقص ایمنی است.

به گزارش شهرآرنیوز، حمیدرضا کافی‌نیا با حضور در تحریریه شهرآرانیوز، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: سرعت عمل ایستگاه‌های ۵۶ گانه ما در سطح کشور کمترین زمان را دارد. زمان طلایی برای اعزام آتش‌نشانان طبق استاندارد‌های جهانی ۴ تا ۷ دقیقه است. میانگین اعزام ما در سطح شهر در سال‌های گذشته و چهارماهه نخست امسال ۴:۳۲ ثانیه بوده است، یعنی حداقل زمان استاندارد.

وی افزود: کمترین زمان اعزام در سطح کشور خوشبختانه مربوط به شهر مشهد است، هرچند که در پی کاهش این زمان هستیم، اما دو معضل اصلی سرعت‌کاه‌ها و ترافیک را داریم که هر روز هم رو به افزایش است. هرچند امکان کنترل ترافیک وجود دارد، اما این سرعت‌کاه‌ها هستند که برای ما مشکل‌آفرین است. اگر این دوعامل مدیریت شود به ما در امدادرسانی سریعتر کمک می‌کند.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد ادامه داد: در دهه آخر صفر مثل دهه اول محرم و در مجموع برای مناسبت‌ها ما همیشه برنامه داریم و نیروهای ما در سطح شهر به ویژه در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر هستند. معابر اصلی را پوشش می‌دهیم؛ و همکاران ما در چهار محور اطراف حرم مستقر می‌شوند. تا بتوانند در صورت وقوع اتفاق به سرعت به کمک رسانی بشتابند.

کافی‌نیا افزود: در محرم امسال ۱۹ استقرار در سطح شهر داشتیم، ۶ موتور هم برای خیابان‌هایی که امکان تردد خودرو نبود آماده باش بودند، همچنین در دهه آخر صفر نیز به همین صورت و افزایشی خواهد بود، در مجموع  ۵۶ ایستگاه آماده باش هستند و هم اکنون ۵۰۰ آتش‌نشان به صورت ثابت هر روز آماده ارائه خدمت هستند، و در روز‌های خاص این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

وی در خصوص ساختمان‌های ناایمن مشهد، گفت: لیست کامل ساختمان‌های ایمن و ناایمن شهر را در اختیار مراجع قانونی قرار داده‌ایم و در سامانه «من‌تاک» اسامی و مشخصات ۱۲۴ ساختمان را ثبت کرده‌ایم در این بین نام چند بیمارستان‌ نیز وجود دارد و بیش از ۹۰ درصد بیمارستان‌های مشهد دارای نقص ایمنی است؛ ما نمی‌توانیم به آن‌ها ناایمن بگوییم چرا که ناایمن تعریف خود را دارد اما ساختمان‌ها توسط آتش‌نشانی تنها ازنظر استاندار‌های آتش‌نشانی بررسی شده‌اند و برای ما وضعیت سیستم‌های اعلام، سیستم‌های اطفاء و راه‌های خروج حائز اهمیت است. ضمن اینکه راهکار‌های متعددی به بیمارستان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ مشهد ارائه کرده‌ایم تا نواقص خود را برطرف کنند.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد در نهایت در خصوص ارتباط رسانه و کاهش حوادث، عنوان کرد: رسانه می‌تواند با اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف در حوزه ایمنی به مردم زمینه کاهش آسیب‌ها و خطرات کمک کند.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->